zondag 27 juni 2010 - Reisverslag uit Dunaalmás, Hongarije van voorjaars reis 2023 - WaarBenJij.nu zondag 27 juni 2010 - Reisverslag uit Dunaalmás, Hongarije van voorjaars reis 2023 - WaarBenJij.nu

zondag 27 juni 2010

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg voorjaars reis 2023

27 Juni 2010 | Hongarije, Dunaalmás

Zondag 27 juni

Ook op zondag ochtend nog voldoende inspiratie over om de ochtend te gaan clownen.
Vandaag ga ik naar de kelder, waar ca. 20 jongens zich bevinden in een ruimte van ca. 6x6 m
Er staan kasten tegen de muur, een aantal tafels, stoelen, 2 bedden en er ligt was. Aan een tafel zitten twee mannen, verschillende sokken liggen netjes naast elkaar op de tafel. Het lijkt erop dat dezelfde sokken bij elkaar gezocht mogen worden. Een jongen gaat staan en wijst naar een sok, ik maak blijkbaar het juiste gebaar en wordt toegelaten in het sokken territorium …Mijn tas wordt nieuwsgierig bekeken en ik onderzoek vrolijk mee, er komt een oranje autowashandschoen uit, en even later nog 1… Zo dat klopt ook weer , 2 van de zelfde en voldaan lachen ze tegen elkaar en tegen mij. Er is contact , ook tussen hen. Ik hoor een aantal harde bonken en draai me naar het geluid. Een jongen slaat zichzelf met zijn hoofd een aantal keren tegen de kast, loopt weer weg, hij blijft heen en weer lopen, tussen een tafel en de kast en bonkt zowel op de kast als op de tafel. De jongens om hem heen lijken er niet echt op te reageren ogenschijnlijk, misschien merken zij het niet meer op in deze kakofonie van omgevingsgeluid ?of kunnen zij inmiddels al heel goed een aantal zintuigen sluiten…? of hebben er wat prikkels bij ? Hij wordt totaal genegeerd, ik zie ook geen personeel meer…Ik ben inmiddels op een bed gaan zitten en hij komt ineens naast me zitten,in een impuls sluit ik hem in mijn armen, hij laat dit toe, voor een sec. of 10. Staat weer op en gaat lopen. Ik besluit in zijn loopcadans mee te gaan, totdat ik voel dat hij me weer opmerkt, hij pakt mijn pols vast en sleept me mee naar de gang. Donker omhult ons en we lopen heen en weer. Dan gaat hij weer de ruimte in, laat mij los en reageert de prikkels weer af door te bonken tegen de kast, de tafel blijft achterwege. Wel ontstaat er een geluid. Een hoge snerpende schreeuw . Hij staat weer op en ik volg hem weer.
Ik stem mezelf en mijn ademhaling op hem af en er ontstaat een afgeleid lager geluid. We gaan weer de gang op en op en neer, ons tempo wordt lager , de spierspanning minder, hij neemt me mee terug naar de ruimte. Hij loopt naar de tafel … ik ga voor de kast zitten. Ik geef hem de ruimte om zijn eigen prikkels te verwerken, maar voel zijn innerlijke schreeuw
om letterlijk gezien, gehoord en gevoeld te worden . Ik stem mij wederom opnieuw op hem af… Hij loopt terug naar mij, heeft de tafel niet aangeraakt. Hij loopt regelrecht op me af en ik kan alleen nog de genegenheid uitstralen die ik voel, hij komt naast me zitten, ik maak contact via mijn handen met zijn rug en sla mijn arm om hem heen. Hij ontspant zijn spieren langzamerhand voel ik en leunt in. Enkele minuten later ligt hij helemaal over mijn benen heen, met zijn hoofd in mijn schoot. Ik streel zachtjes zijn hoofd. Flups heeft zijn innerlijke schreeuw gehoord !

Trudy ( Flups)

• 27 Juni 2010 - 13:05

Toos Arts -Roosje :

Hoi lieve ,lieve
    MiMakkers ,wat mooie intense verhalen die ik mag lezen hier zo ver van jullie vandaan .
    Het is iedere keer weer ontroerend om te lezen wat jullie teweeg brengen daar . Ben jullie vanaf vandaag pas aan het volgen ,blijf nu wachten op nog moois wat zeker zal gebeuren met liefdevolle mensen zoals jullie samen .
    Heel veel liefde en steun bij elkaar om dit te mogen delen wat zo wonderlijk is om mee te maken !!!Hert ga jullie goed !!
    Toos -Roosje

• 27 Juni 2010 - 13:19

Gerja:

Dank je wel Trudy (Flups)!

• 27 Juni 2010 - 16:20

Van Gorp Rie:

Lieve mimakkers,
    Wat is het geweldig wat jullie daar allemaal doen.Wat had ik er al graag bij geweest.
    Ik ben net terug van mijn reisje met de stem.
    Het was ook geweldig maar als ik jullie verslag lees doen jullie ook ontzettend veel met de stem.
    Gebruik ze intens het is erg belangrijk hier kan je zeer veel met openen.
    Geweldig dat jullie dat al doen.Wat een ervaring voor deze mensen en voor jullie.
    Ik draag jullie een warm hart toe voor alles wat jullie doen.Ik ben blij dat ik nu ook jullie dagelijkse verslagen kan lezen. Veel liefs tot gauw. Rie

• 27 Juni 2010 - 17:53

Ans (bEppIE):

Lieve mensen,

Met ontroering en soms met een traan lees ik jullie prachtige verhalen.
    Ik voel diep respect en blijdschap voor alles wat jullie doen.
    Ik ben nog een groentje (25 nov. 2009 gecertificeerd) maar kan veel leren van jullie verslagen.
    Dank jullie wel hiervoor.
    Ik blijf jullie volgen.

Hartelijke lieve groet,

Ans (bEppIE)

• 27 Juni 2010 - 19:10

Sacha:

Flupsje, flupsje....
    Wat een mooi contact....zo herkenbaar.... en zo fijn dat je afgestemd bleef en je niet liet weerhouden om hem toch te mogen ontmoeten.... De juiste Flups op de juiste plaats op het juiste moment. Geef die andere flupsen een dikke flups, ik ben zo blij elke keer als ik jullie verhalen lees. Kus Kus Kus. Jullie zijn de ambassadeurs van miMakkus in Hongarije!

• 29 Juni 2010 - 10:50

Helma:

Hoi Trudy,
    Wat een mooie verhalen weer. Indrukwekkend! Hoor er over een paar weken graag meer over.
    Groetjes

• 14 Juli 2010 - 18:01

Joey:

Sjonge, klinkt heel zielig allemaal, voor die mensen! Gelukkig is er Mimakkus, om tog nog voor wat vrolijkheid te zorgen!

• 14 Juli 2010 - 18:07

Desiree:

Wat een mooie ervaringen allemaal, en wat mooi hoeveel je kunt losmaken met zó weinig. Ik hoor het volgend jaar wel als je weer de krant in moet ;)

Liefs, Dees

• 19 Juli 2010 - 21:49

Bokkie:

Whoow wat mooi om dat te mogen ervaren, en heerlijk voor de jongens om dit te mogen ondergaan/ervaren.
    Even totale ontspanning, totaal zijn.
    Ga zo door
    Liefs bokkie